Assalammualaikum, selamat datang ke ruangan Cik Tulip Merah.

Khamis, 18 April 2019

Allah S.W.T Pinjamkan Kamu Sebentar Buat Aku Sayang


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ



HARI : RABU
TARIKH : 10 APRIL 2019
MASA : 8.28 PAGI 

Ada DUA jodoh di muka bumi ini ...

SATU ... Jodoh dengan manusia yang telah Allah S.w.t tentukan buat kita,
DUA ...Jodoh dengan kematian yang tidak mampu kita lari.

Sayang ...
Baru dua hari lepas saya balik dari Selangor,
3 hari lepas kita baru pergi cari baju nikah sama-sama,
Dan kelmarin awak baru hantar gambar awak pakai baju melayu kuning cair tu sayang.
Saya cakap awak hensem
Tenang hati saya tengok gambar awak ...

Semalam kita tak banyak berwhatsapp, balik kerja petang tu saya ke rumah imam untuk minta di tandatangan borang nikah kita sebelum saya serahkan ke pejabat agama kedah pagi esok.
Waktu maghrib awak video call banyak kali, tapi saya cakap kejap ...
Tapi awak asyik call call dan call. Saya anggap itu biasa sebab sebelum ni pun awak suka buat macam tu kan. Saja nak tengok muka marah saya. Tapi ... sebenarnya mungkin awak dah rasa akan rindu saya kan. Jadi awak call untuk tengok saya buat kali terakhir. Tapi sayangnya saya tak sedar sayang.

Last text dari awak jam 11.00 malam, time tu awak suruh saya tidur.
Saya cakap kejap lagi, lepas tu terus awak tak respon.
Saya fikir awak tengah buat kerja, sebab tu awak tak reply text saya.
Kemudian saya terus tidur, tidur tanpa ucap selamat malam, jaga diri ataupun call awak.
Biasanya saya akan dengar suara awak dulu sebelum tidur. Tapi malam tu tak pun

Tapi lebih kurang jam 2 pagi tu, saya dengar anak-anak kucing saya mengiaw. Macam gelisah.
Saya tak boleh tidur, saya bangun. Lepas tu awak, saya dapat panggilan dari nombor tak dikenali.
Dia sebut nama saya, saya jadi takut-takut nak jawab. Lepas tu dia minta saya banyakkan bersabar.
Saya jadi pelik, tapi jantung saya rasa macam berhenti berdegup awak ...
Dia cakap " Faisal, tunang awak ... dia dah tak ada ". Berderau darah saya, fikiran saya terhenti sama macam jantung saya. Saya istigfar panjang, terus saya menangis awak. Tapi masa tu saya tak sedar lagi. Saya rasa macam saya mimpi sampailah saya dengar suara ayah awak. Barulah saya sedar yang awak BETUL-BETUL dah tinggalkan saya.

Awak dah tak ada sayang ... awak pergi mana ?
Awak dah tinggalkan saya buat selamanya !!!. Sampai hati awak ...
Lagi dua bulan saja lagi awak nak jadi suami saya, tapi hari ni awak pergi tinggalkan saya !

AWAK JAHAT KAN !
Takk .. takk, awak tak jahat !
Allah S.w.t lebih sayangkan awak dari saya.
Saya kena terima ujian ni kan. Kan awak cakap saya kuat !

Awak tunggu yaa,
Saya sedang usaha nak pergi ziarah awak ni,
Semoga Allah izinkan saya untuk tatap wajah awak buat kali terakhir ni.

Awak ...
Terima kasih untuk semua kasih sayang awak,
Terima kasih sebab sentiasa jadi bahu yang selalu mendengar keluh-kesah saya,
Terima kasih sebab sentiasa nasihatkan saya, jadi penguat semangat saya
Dan terima kasih untuk semua kenangan kita.

Sayang ...
Semoga Allah S.w.t mengampunkan segala dosa-dosa awak, dan semoga roh awak ditempatkan dikalangan hamba-hambaNya yang beriman.

Amiin, aamin ya rabbal alamin.

Buat sesiapa yang singgah diruangan saya ini,
mohon didoakan/disedekahkan AL-FATIHAH buat tunangan saya FAISAL HARAHAP BIN AHMAD HARAHAP yang telah kembali ke rahmatullah pada tengah malam tadi.

:: AL-FATIHAH ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan